torsdag den 29. marts 2012

Torsdags-hygge & Toiletpapir !

Nå, det var så den torsdag..
Og hvad har vi så oplevet idag?

Dagen var måske ikke så hyggelig til at starte med..
Jeg var hos reumatologen og havde i den forbindelse håbet på et problemknusende svar fra ham, efter han havde set min MR-scanning, men næææææh nej! Nu skal vi prøve noget binyrebarkhormon-indsprøjtning, simpelthen!
Nå, men efter at have tygget lidt på det og skældt lidt ud, endte det med at blive en helt fornuftig dag..
Jeg har simpelthen fået solgt en lysekrone!
Køberen skulle bruge nogle mål, så min søde mor fløj ud af døren og ned til min mormor & morfars hus, hvor den hænger, og fik den målt. Efter lidt ringen rundt, endte det med at hun meget gerne ville købe den.. Da hun skulle bruge den allerede her i weekenden som gave, og lysekronen er 80 km vest for København, måtte vi jo være lidt hurtigtænkende og kreative - men det lykkedes!
Vidunderlige Lisa, verdens sødeste veninde, var helt klar på en miniudgave af en roadtrip til "Lysekrone-by", og vi var snedige nok til at kombinere det med lidt aftensmad på turen! Så vi fik faktisk en 3 timers hygge-sludre-spise-køretur ud af det - OG fik løst et logistikproblem! :)

Resten af aftenen er blevet brugt på at nusse lidt om min stakkels, hårdtarbejdende, trætte mand på sofaen, inden jeg gik op og puttede ham for en times tid siden.. Nu sover han trygt og dejligt, indtil han skal op lidt i 4 igen.. Hvor jeg dog glææææder mig til der er lidt mere ro i firmaet, så man måske kan få lov at se ham lidt mere.. :)

Nu ham den dejlige er gået i seng, og jeg kom til at tage en lur i eftermiddags, er jeg ikke helt klar til at sove endnu. Så jeg har lige kigget tilbudsaviser fra diverse grænse-bikse, så jeg er helt klar på POWER-shopping på lørdag, hvor min veninde og jeg tager et smut syd for grænsen..

Er du egentlig klar over hvad 12 ruller toiletpapir koster i Tyskland? 1 Euro...! En enkelt lille, bitte EURO?! Og vi taler altså ikke om sådan noget sandpapirs-agtigt noget.. Vi taler 3-lags, ultrablødt, silke-agtigt, nydeligt, hvidt, Lambi-lignede toiletpapir, bare på tysk!! 1 euro, altså?!
Det toiletpapir vi plejer at bruge koster omkring 30 kr. for 12 ruller i Bilka, når det er på tilbud.. Så man sparer simpelthen 22,5 kr. pr. pakke?! Det er jo slet ikke til at forstå..
Jeg må have fat i et lille regnestykke..

På 14 dage bruger vi ca. 12 ruller toiletpapir her i huset, afhængigt af hvor mange gæster vi har, om min bonusdatter er hjemme osv, osv, osv.. Det svarer til 15 kr. pr. uge.. Der er 52 af den slags på et år, som vi ved.. Det vil så sige 15 kr. x 52 uger = 780 kr. om året!!! Puuuuuuuha!!
Jamen, det kan da egentlig ikke være rigtigt? Det er jo vanvittigt mange penge bare på at gå på toilettet, pudse næse og hvad man ellers bruger den slags til..? Nå, men den er jo nok god nok..

Men hvad så hvis man boede i Tyskland? Eller fik leveret toiletpapir helt fragtfrit med luftpost fra naboerne i syd?
Vi prøver igen.. 1 Euro er ca. 7,5 kr. Og hvis der er 12 ruller i en pakke, og vi stadig bruger en pakke på 2 uger, må det være: 3,75 kr. (50 cent) x 52 uger = 195 kr..
Vent lige en gang...? Det er jo ingenting?
Det er simpelthen en besparelse på 585 gode, danske kroner?!

Jeg må lige finde plads i Merceren til 26 pakker toiletpapir?


I morgen formiddag skal jeg først mødes med den nye lysekrone-ejer. Bagefter skal jeg op til min maler-buddy og købe en spand hvid mirakel-middel til de besværlige havemøbler. Jeg glæder mig efterhånden voldsomt meget til de engang er klar til brug! Når jeg så alligevel er ude og trille på cyklen, tænker jeg at jeg vil købe frokost til min søde mand, og cykle forbi firmaet med den..
Mon ikke han bliver glad for noget andet end den kedelige madpakke?
Afslutningvis må jeg nok hellere smutte i Netto og finde på lidt aftensmad, så vi kan fredags-hygge lidt.. Vi har spist aftensmad i "hold" det meste af ugen, fordi han først har været hjemme sent..
Dog endte det faktisk med at vi var ude og spise igår aftes! :)


Sov rigtig godt!
:)

2 kommentarer:

  1. det godt nok mange penge at spare på toiletpapir.. vi køber det gerne i metro når vi har bil en gang i mellem.. det er også en del billigere end i andre butikker.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt vildt så meget man egentlig kan spare! Hurra for Tyskland! :)
      Metro er ogå god.. :)

      Slet