onsdag den 28. marts 2012

Onsdag !

Hvad mon jeg laver for tiden, siden jeg ikke får blogget så meget?

Nå, men i dag er det onsdag..

Jeg starter på KISS kost på mandag, så har noget travlt med at læse op på hvad jeg må spise, hvad jeg skal købe, finde opskrifter og læse om andres erfaringer.

Jeg skal egentlig også lige ud og bundte en masse grene vi har skåret af vores japanske kirsebærtræ.. Det lyder egentlig enormt fancy og som om vi har helt styr på det med haven - det har vi så ikke!
Min mand tror på græsplæner!
Han tror ikke på bede, pæne kanter, haveredskaber og fjerne ukrudt - han tror på græsslåmaskinen og til nød sådan en kant-trimmer-fidus, så kanterne af haven ikke får punker-frisure!
Jeg kunne jo godt liiiiiiiige synes at vi kunne have et lille bed, få fjernet en eller anden grim busk, fældet et gran-cypres-lignede træ, have nogle blomster i det eneste bed på matriklen (ude foran vinduerne langs huset, på gavlen mod vejen) og sådan!
Og SÅ synes jeg også hegnet skulle renses for alger, at carporten trænger til en klat maling, at der skal nogle hygge-urter og hygge-blomster på "terrassen" (læs: 5x5 meter overdækket underligt betonbelægning ude foran køkkenvinduet/bagdøren + det løse) og sådan!
Men men, det er lige som om han ikke rigtig kan se det..? Det eneste han kan se, er at så er der muligvis noget arbejde i det for ham, og SÅ synes han vi skal nøjes med vores kedelige græsplæne i stedet for.. :)
Mænd, altså!

Nå, men det må jeg jo gå og lure lidt på, og se om jeg ikke kan arbejde på det selv, step by step, for han synes jo det er fint når det er færdig? :)

Hvad mon jeg ellers går rundt og laver denne uge?

Jeg skal til reumatolog i morgen og få svar på min MR-scanning. Krydser fingre og alt andet, for at scanningen viser at det ikke er noget farligt, så vi kan komme igang med behandling! Det ville efterhånden være rart at kunne dreje sit hoved igen.

På lørdag tager Wunder-Lisa und ich til Tyskland! Bare en lille hyggetur, med tilhørende stor-indkøb af vaskepulver, skyllemiddel, shampoo, toiletpapir osv.. Det er jo helt åndssvagt så billigt det er dernede!!
Denne gang kommer vi stort set gratis frem og tilbage.. Normalt kører vi hele vejen - København til Flensburg = 312 km.. Det bliver omkring 1300 kr i benzin + broen, men denne gang skal vi med færgen!
Vi har fået fingrene i en rabat-tingest til færgen, så det kun koster en tredjedel af normalprisen, og så får vi også en tankfuld benzin, som er nok til at komme frem og tilbage.. Juhuuuuue, altså!! :)
Der skal købes ind til husholdningen, fødselsdagen, til andre og lidt sodavand..
Det er godt vi kører i den store, stygge Mercedes denne gang, for vi skal åbenbart købe noget lignende en fjerdedel af hele Tyskland!

Indtil videre denne uge har jeg ikke set meget til min mand..
Der er vanvittigt travlt i firmaet, og de skal have en masse ud af døren, så han tager afsted tidligere end normalt, og er først hjemme kl. 22 - og så i seng! Det er en lille smule kedeligt, og jeg synes jeg savner ham.. Men nu lyder det til han kommer hjem i nogenlunde tid idag, så det kan være vi rent faktisk kan spise aftensmad sammen! :)

Hov, for pokker!
Til min guru-Niels, en læser, og selvfølgelig også til andre - jeg er ENDELIG færdig med at slibe vores dumme havemøbler! På fredag har jeg en aftale med min maler-buddy oppe i maler-biksen, så jeg kan få det helt rigtige olie-maling-behandlings-halløj til møblementet - og så skal vejret bare lige blive nogenlunde fornuftigt, så jeg kan komme i krig! Jeg satser på at de er klar parat - og super flotte når vi om 3½ uge får hele familien på besøg til min Bonus-datters fødselsdag!

Nu vil jeg hoppe ud i haven til de der grene - og nyyyyyyyyyde den sidste dag med godt vejr i denne omgang - hvis man skal tro på DMI's krystalkugle!

Ha' en dejlig onsdag!
:)

7 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se det færdige have-møbel-resultat. Ang Tyskland - skulle du en anden gang afsted uden rabatbilletter m.v. kan en 3 timers billet Rødby-Puttgarten anbefales.
    http://www.scandlines.dk/billetter/billettyper-og-priser/rodby-puttgarden kig under shoppingbillet. Jeg selv har lige været over grænsen ved Kruså i forbindelse med et lille weekendarrangement på Fakkelgården (kan anbefales - også til frokost) og provianteret hos Fleggaard. http://fakkelgaarden.dk/ men der har du så de "mange" kilometer og broafgiften.

    SvarSlet
  2. Niels - tre, t-r-e timer ....... jamen jamen det går slet slet ikke. Det er al al for kort tid til de skønne unge damer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe - næ - nej - det kan du måske have ret i - men jeg tænker nu at købe ind til husholdning m.m. ikke er specielt tidskrævende - der er vist ikke tale om tøjforretninger - stormagasiner o.s.v. for så taler vi da pludselig risiko for overnatning.

      Slet
    2. Hov hov!!
      Det var da utroligt med sammensværgelser, der kan opstå så snart jeg vender ryggen til! ;)
      - Dog må jeg jo nok tilstå at 3 timer ikke helt er nok, men tak for tippet.. :) Dog er overnatning måske lige vildt nok - MED MINDRE vi inkluderer de omtalte tøjbutikker.. Smadder god idé, Niels! :)

      Slet
    3. De kommer til mig af og til - *G*.
      Spøg til side - hvis tiden (og pengepungen) ellers tillader det kan jeg anbefale at tage på den omtalte Fakkelgården - f.eks. til en gourmet-weekend som de af og til har tilbud på. Den ejes af Fleggaard og er suveræn så det var et godt sted til hygge for dig og din handy-man.
      Søndag morgen på vej hjem kører man så lige et kort smut over grænsen ved Kruså og shopper ind - let - ikke ??

      Slet
    4. Jeg har været inde og kigge på Fakkelgården - det ser smadder hyggeligt ud.. Jeg vil holde øje med om de skulle have et godt tilbud.. Vi ville nyyyyyyde en weekend med god mad, dejlige omgivelser og bare hinanden!
      Og kombineret med en tur i grænse-biksen - så bliver det vidst ikke meget bedre!
      Tak for tippet! ;)

      Slet
    5. Kig lige her:
      http://spotdeal.dk/Dagens_tilbud/jylland

      til inspiration

      Slet