mandag den 19. marts 2012

Mandag = Planlægning !

Så blev det mandag!

I fredags var vi på messe, hvor min svigerfamilies firma var repræsenteret.
En laaaaaaaaaaang, men god dag! :)

Lørdag var det bare ham den dejlige og mig selv herhjemme.. Vi fik puttet på sofaen, læst lidt bøger, set lidt fjernsyn, gået en tur, spist sent frokost, set en film, endnu senere aftensmad og i det hele taget bare lavet ingenting hele dagen.. Hyggeligt!

Søndag stod på fødselsdag!
Bonus-banditten kom hjem omkring kl. 12, og så fik vi alle 3 taget hver vores bad, hoppet i tøjet, skrevet fødselsdagskort og kørte til Østerbro, hvor et vennepar fejrede deres datter.
Resten af eftermiddagen og første halvdel af aftenen sov jeg.. Jeg havde en enorm hovedpine, og gik direkte op i seng, da vi kom hjem fra fødselsdag.. Jeg vågnede kl. 19.30 og var helt forvirret..
Resten af aftenen blev brugt på fjernsyn, lektier med hende den lille, sen aftensmad og lidt tøjvask/oprydning..

Og så nåede vi til mandag..

Jeg er blevet indkaldt til den længe ventede MR-scanning i morgen på en privatklinik, så formiddagen er bl.a. blevet brugt på koordinering af transport og lavet opfølgende aftale med reumatologen.
Så er der også blevet vasket lidt mere tøj - jeg forstår simpelthen ikke hvor alt det vasketøj kommer fra?!

En vigtig del af mandag formiddag er at koordinere resten af ugen med ham den dejlige.
Det foregår over telefonen med kalenderen, mens han er på arbejde. Så ved han nemlig hvordan ugen ser ud i firmaet og vi ved hvilke aftaler/fritidsaktiviteter min bonusdatter har (de uger hun er hjemme hos os) - og så skal der planlægges, så vi både når alle de kedelige ting (lektier, indkøb osv.), men også får lavet plads og tid til at besøge mine svigerforældre, få hygget bare os 3 - og også er der er lidt far/datter-tid, hvor de 2 kan hygge lidt uden mig.. Kan huske fra da jeg var barn at jeg ELSKEDE de der stunder, hvor man var helt alene uden søskende og den anden forælder, og bare hyggede.. :)

Så er det også snart tid til at holde bandittens fødselsdag.. Eller, der er faktisk stadigvæk en måned til, men hvis alle gæsterne skal nå at have tid og mulighed for at komme, skal vi have sendt invitationer ud snart..
Så nu er datoen, tidspunktet, menuen og gæstelisten klar - så mangler vi bare lige at invitere folk, få skrevet en ønskeliste - og så lige alt det andet..

Senere idag skal jeg også lige ud og handle.. Køleskabet er på mystisk vis blevet gabende tomt! Måske det hænger sammen med at vi ikke handlede hele sidste uge?
Jeg skal også lige have skrevet en ansøgning, lave et forsøg på en madplan for denne uge, løbe gennem huset med støvsugeren og en klud - og så var der de der fødselsdagsinvitationer....

Sidst på eftermiddagen hopper jeg op på cyklen og kører hen til mine svigerforældre.
Min mand er alligevel derhenne (firmaets hovedkontor er på samme adresse), min Bonus-datter cykler lige forbi på vej hjem - og så kunne det hele lige kombineres med lidt koldt at drikke, og lån af scanner/printer.

Jeg har nemlig en plan..
Jeg skal bruge en masse billeder, en masse rammer, en masser søm/skruer, manden med boremaskinen og øjemålet - og lidt kreativitet!

Hov!
Jeg er stadig i krig med mine havemøbler!
I dag holder jeg lige pause, fordi jeg har lidt rester af hovedpinen endnu, men i morgen efter MR-scanning og blodprøver skal jeg igang med at slibe mv. igen!

Nu har jeg skrevet så meget om de dumme møbler, så nu får I også lige et billede..
Det er et foreløbig før/efter billede..
Jeg HÅBER det siger sig selv at stolen til venstre er den jeg har arbejdet på.. Er ikke færdig med at slibe endnu, men nu er stolen i det mindste ikke brun mere! De skal enten have klar olie eller males hvide - det kan jeg ikke blive helt enig med mig selv om..
Hvad synes du?



Ha' en dejlig, lidt vindblæst, forårsdag!
:)

8 kommentarer:

  1. Hvis du alligevel sliber helt ned er en gang olie ganske pænt (Det er lidt svært at se træsorten). Hvis du vil male er det ikke nødvendigt at slibe helt i bund - men "bare" lave en glat overflade og derefter grunde og male/sprøjte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Niels, min møbel-guru! :)

      Vi vipper lidt mellem kun at give dem olie (men så kan man se nogle grimme mørke mærker på træet) eller at male dem helt hvide (men det er et stort arbejde) - så vi håber lidt der findes en hvis Gori-olie-ting???

      Slet
    2. Jamen det findes da - både fra Gori og andre
      f.eks. http://www.dyrup.dk/gori/produkter/specialolier.aspx
      men får du fat i en sprøjte er det nu ikke så stort et arbejde (slet ikke i forhold til sparet slibning)
      God arbejdslyst -

      Slet
  2. Hej, Hvordan gik det med de afrikanske mango, fik du tabt dig noget mere, er lidt nysgerrig efter at høre om de virker :)
    Kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.

      Du kan finde alle mine indlæg om afrikansk mango i højre side af siden, under "emner", hvor jeg har samlet dem alle. :)

      Slet
  3. @ Jette
    kig her:
    http://livetsstoreudfordringer.blogspot.com/2012/03/afrikansk-mango-uge-3.html

    SvarSlet
  4. Jamen tænkte på uge 4 Kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen..

      Jeg opdaterer som altid på fredag, hvor konklusionen på test-perioden på afrikansk mango kommer..

      :)

      Slet