fredag den 2. marts 2012

Afrikansk mango : uge 1

Så er det blevet fredag! Solen skinner, weekenden står for døren - og jeg har været på vægten!!

Jeg begyndte mit lille projekt for præcis en uge siden i dag, hvor jeg har indtaget 2 kapsler om dagen - én om morgenen og én om aftenen.

Jeg har ingen bivirkninger haft overhovedet! Jeg indtager kapslerne med et stort glas vand og mad, og mærker slet ikke noget til dem.

Jeg har ikke været særlig god til at spise sundt denne uge, da vi tirsdag var "på date", onsdag var der lidt sovs på menuen og i går var min veninde og jeg ude og hygge. Måske ikke det bedst grundlag at starte på?!

Normalt ville min vægt spasse helt ud efter sådan et par dage, med et par ekstra kilo - mindst!
MEN MEN MEN MEN MEN...!
Da jeg hoppede på vægten i morges havde jeg tabt 800 gram!! Hurra !! :)

Efter en lille dans rundt ude på badeværelset af ren glæde, blev jeg ærligt talt lidt småirriteret på mig selv. Hvis jeg nu bare havde spist fornuftigt de seneste 3 dage, havde vægttabet jo været endnu større!!
Øv øv, men nu har jeg heller ikke flere undskyldninger - den kommende uge er der hardcore omtanke på menuen!

Go' fredag til jer!
:)

28 kommentarer:

  1. Fedt fedt fedt :D Tillykke med vægttabet, så sker der jo noget. har du lagt træning ind i din hverdag, eller gør du bare som du plejer mere eller mindre ? Jeg startede på piller her til morgen, og jeg venter spændt ! Jeg spiser 3-4 måltider nupo om dagen, tror du/ nogen der ved, om det skader når man spiser mango afrikansk ved siden? weightworld telefon linie kan man ikke komme igennem på, har ringet i flere dage nu, for at få svaret, men uden held.

    God weekend til dig og hvor må du være glad ! :D

    Kærlig hilsen MH

    SvarSlet
  2. Det afgøre det, jeg må ind og bestille

    SvarSlet
  3. MH:

    Tak! :)
    De første 3 dage var jeg også på Nupo ved siden af, til morgenmad og frokost, så jeg kun spiste appelsiner/pærer i løbet af dagen - og så kun aftensmad som "rigtig mad".
    Jeg tror absolut ikke det skader, da det afrikansk mango egentlig bare skulle gøre (hvis man læser om effekten), er bl.a. at nedsætte appetiten og øge energien.
    Jeg har ikke lagt træning ind i hverdagen (selv om jeg burde!). Planen er at skulle gå eller cykle en "lang" tur hver dag, hvilken også næsten lykkedes.

    Min plan for den kommende uge er igen Nupo morgen og frokost, frugt ind i mellem (hvis jeg bliver sulten), og så kun få "rigtig mad" til aftensmad - dog selvfølgelig stadig et sundt måltid. Og så skal jeg så et absolut minimum ud og bevæge mig 30 minutter om dagen.

    Jeg håber så at ovenstående kombineret med afrikansk mango, gør at der sker lidt mere end de 3 kilo jeg har tabt de seneste måneder. :)

    Go' weekend til dig også! :)

    SvarSlet
  4. hej igen, Tak for hurtig svar.
    Bliver spændende at følge dit vægttab. :) Motion er begrænset her, men håber der sker noget alligevel ;) har købt afrikansk mango ind så jeg har til den 31 maj.. ups ;)men skal vil også smide 20 kilo. så det går vel.

    Mvh MH

    SvarSlet
  5. Det kan da være vi kan lave en lille støttegruppe? Det er nemmere hvis man har nogen at "følges" med. :) Jeg skal tabe 6-7 kilo, før jeg har det godt med mig selv igen. Når jeg når mit mål er det ikke førdi jeg er "tynd-tynd", men så er jeg normalvægtig igen - glæder mig!!
    Jeg har lagt ud med at købe for en måned til at starte med, da hele projektet er på forsøgsbasis.
    Jeg tror, at hvis man bestræber sig på 30 minutters aktivitet om dagen, hjælper det helt kolosalt - så det skal jeg for alvor i gang med.
    Man kan jo starte i det små - støvsugning i 30 minutter forbrænder en Nupo shake! :)

    SvarSlet
  6. Ej, hvor godt at høre :D
    Jeg er også startet på dem (grunden til at jeg faldt over din blog var at jeg søgte efter information om afrikansk mango), men altså, jeg er kun lige startet i går - så det er rigtig godt at høre at der er gode oplevelser i vente :)

    SvarSlet
  7. Apropos, jeg synes ideen om støttegruppen er fantastisk!
    Hvis det er noget, der er opbakning omkring, og du gerne vil have hjælp til at sætte et forum system op eller lignende, så siger du bare til - jeg kan en del med web og vil gerne hjælpe :)
    (min email er wyrdling @ gmail . com uden mellemrummene)

    SvarSlet
  8. Må indrømme der sad en snert af mistanke i mig om, at du kunne være endnu en reklame for pillerne, for der er dælme mange af dem - og meget snu også, vil jeg sige!

    Men så indser jeg her i kommentarsporet, at du kun spiser Nupo og aftensmad - og så tænker jeg, at det da er klart du taber dig så. Jeg kan gå en hel dag med kun kaffe og aftensmad, men jeg spiser altid en plade chokolade bagefter og derfor er jeg for fed. Hvis jeg spiste Nupo og ingen dessert ville jeg næppe få for mange kalorier og det må du da også tabe dig af?

    SvarSlet
  9. Hej Sarkastikum! :)

    Det ville godt nok være et gennemført reklame-stunt, da det her er min egen personlige blog - og som jeg også skriver i tidligere indlæg var jeg selv meget skeptisk, og det med afrikansk mango er kun på forsøgsbasis.

    I kommetarsporet skriver jeg ganske rigtigt at jeg også bruger Nupo - hvilket også er helt korrekt! Hvis du læser min blog helt tilbage fra hvor den startede, vil du også se at det har jeg rent faktisk gjort hver eneste dag (med få undtagelser) siden november måned - og det virker ikke for mig! Nupo er min helt normale kost, og min hverdag består af 2 x gange Nupo, aftensmad + frugt, så det er der skam ikke noget indbygget snyd i.

    Jeg synes måske lidt det er en lidt tarvelig kommentar at komme med, når du ikke har læst resten af mine indlæg. :)
    Som sagt er det her min helt egen blog, som også handler om andet end lige afrikansk mango.

    Go' weekend! :)

    SvarSlet
  10. Ja, jeg glemte lige at lægge en smiley... tænkte bagefter at det lød lidt hårdt, men det var faktisk ikke meningen. Jeg har bare også haft interesse for det der mango-halløj, men er bare blevet helt paranoid over de former for reklamer der kommer. Jeg stødte fx på en, der fuldstændigt lignede Nyhedsavisens - og det var jo det rene scam. Jeg læste også bagefter dine indlæg fra sidste år og ved godt, at du er en oprigtig almindelig kvinde nu :D

    Men jeg kan dog stadig ikke forstå, at du vejer for meget, hvis du vitterligt kun spiser Nupo og aftensmad... Glæder mig til at følge dine erfaringer med mangoen. Guderne må vide, at jeg godt kunne bruge lidt magi ;-)

    SvarSlet
  11. Jeg har også læst alle de der fake opslag, og blev så smadder irriteret over det, at jeg besluttede mig for at jeg selv ville skrive om det - og selv prøve det! Man kan jo ikke stole på alle de her "true stories", som er lavet af en eller anden tynd supermodel, der aldrig har haft et problem i sit liv - men som tilfældigvis bare arbejder for mango-biksen!

    Grunden til at jeg stadigvæk vejer for meget er at jeg har et stofskifte, der er fuldstændig ligeglad med mig. Det har jeg som følge af PCOS (kan med fordel googles), og derfor tager jeg på næsten uanset hvad jeg spiser. En af måderne jeg kan holde det nede på er ved Nupo 2 gange dagligt - hvis jeg ikke gør det, svulmer jeg til uanede størrelser.
    Nupo er derfor en helt almindelig del af min kost, og afrikansk mango, motion og hvad ved jeg, er midlet til at tabe mig. :)

    SvarSlet
  12. Hej, Jeg har også lige købt mango pillerne. Jeg glæder mig også til at følge med i udviklingen, samt selv erfarer vægt tabet (forhåbentligt). Herudover synes jeg at det lyder som en rigtig god ide med en støttegruppe, hvor vi kan dele erfaringer m.v.

    Hilsen,
    Malle

    SvarSlet
  13. Halløj - det var da fedt. Tillykke med det - nu glæder mig mig da først til at komme i gang og til at modtage prodiktet :-)

    Følger dig spændt

    Charlotte

    SvarSlet
  14. Hejsa. Fandt din blog for et par dage siden og synes det er super fedt du deler dette med resten af os. Har også overvejet at købe produktet og glæder mig til at læse om din fremgang :)

    Et lille hint, læste jo du spiste nupo og ellers frugt og har fået afvide at det er bedre at spise grøntsager fordi frugtsukkeren tager længere tid at forbrænde :)

    Hilsen Christina

    SvarSlet
  15. hej.. jeg støtte også på din blod da jeg ville have mere info om mango pillerne. jeg overvejer virkelig at prøve dem, men nu vil jeg lige vente og se hvordan det går med dig det næste stykke tid, og så hvis det går så vil jeg også prøve dem tror jeg.. synes også det er vildt fedt med din blog generelt og at du fortæller om dine erfaringer både med nupo og mango pillerne.. held og lykke

    hilsen Louise.

    p.s. det christina skriver med frugtsukker er rigtigt. frugt er sundt men det feder på specielt maven og derfor er grøntsager bedre.. kostrådene er også ved at blive lavet om så man lægger vægt på grøntsager frem for frugt.

    SvarSlet
  16. Hej Christina & Louise. :)

    Jeg er rigtig glad for at I kan bruge min blog. Det var lidt det jeg håbede da jeg begyndte at skrive om afrikansk mango, for jeg synes der mangler nogle ærlige beretninger om hvad det rent faktisk kan - og ikke kan! :)

    Mht. frugtsukker har I fuldstændig ret.
    Grunden til at det er frugt og ikke grøntsager, er fordi jeg faktisk har brug for det sukker frugten giver mig. Når jeg kun indtager 2 x Nupo og en lille portion aftensmad i løbet af en dag, kan jeg godt blive lidt rundtosset. Jeg har prøvet med f.eks. agurk i stedet for, men det virker ikke.
    Så hellere en appelsin og en pære, end enten en Nupo til, eller andet sukkerholdigt. :)

    Go' aften!

    SvarSlet
  17. okay.. kan jeg godt se.. men frugt er selvfølgelig også sundt selvom der er sukker i det.. og lidt sukker er jo også godt, når det er i den form.

    vh Louise

    SvarSlet
  18. Er også hoppet med på vognen med afrikans mango.
    Har købt de samme som dig -der står på at man kun må tage en om dagen. Kunne læse at du tager 2. Har du læst det et andet sted, eller ??
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  19. Hej Mette! :)

    På beholderen jeg har modtaget står der 1-2 om dagen.
    Jeg tænker at 2 er bedre end 1, så derfor tager jeg én morgen og én aften. :)

    SvarSlet
  20. Kan du mærke det på dit energiniveau? Har du fået mere energi - er blevet mindre træt? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er både og, med energien.
      Jeg har de seneste par dage været TRÆT om aftenen, men til gengæld har jeg haft lidt mere overskud i løbet af dagen.
      Vil ikke sige det er et energi-boost man oplever, men en lille forskel er der nok.
      Det kan også bare være cyklus relateret.....

      Slet
  21. Godmorgen :) Jeg er helt klart med på støtte gruppen. Ville være fantastisk at følge hinanden og høre om jeres kroppe er blevet klar til sommerens bikini ;)
    jeg er ikke lige den bedste til pc halløj ( mht. til at lave gruppe osv )

    Hvordan står det på hos dig og mangoen ?
    har tænkt på at 2 x nupo og 1 måltid aftensmad + frugt i løbet af dagen er dælme ikke meget for dig ?

    Vægt den 18 feb = 80,6 kg.
    Jeg startede på nupo/lidt aftenmad indimellem den 18 feb 2012 til nu.( spiser lidt guf ind imellem ;) )
    Jeg startede på afrikansk mango den 2 marts
    i dag den 6 marts står vægten på 77,9 kg. ( har vejet mig hver dag efter start på mango pillerne. og er meget overrasket over min vægt ikke er steget næste dag, hvis jeg aften inden havde spist en masse slik/chokolade.) det gjorde den nemlig før jeg startede på pillerne. jeg er ved at være overbevist om at det virker.

    Mvh MH

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen MH :)

      Først og fremmest - TILLYKKE med dit vægttab indtil nu!! :)

      Jeg går stadig og tænker på støttegruppen - den skal nok komme, skal bare lige finde ud af hvordan og hvorledes. :)

      Mig og mangoen..
      Jeg vejer mig kun fredag, da jeg ellers kender mig selv godt nok til at hoppe op og ned af vægten flere gange dagligt, af ren nysgerrighed. :)
      Altså, 2 x Nupo, aftensmad og frugt er rigeligt til mig. Det har været min almindelige kost siden november måned, men jeg taber mig ikke af det.
      I en tidligere kommentar skrev jeg nemlig, at grunden til at jeg vejer for meget er hovedsaglig noget der hedder PCOS (kan med fordel googles). PCOS medfører bl.a. meget høj sukkertrang, et meget lavt stofskifte og en evne til at tage på af ingenting. For at holde min vægt nede bliver jeg nødt til konstant at tænke på hvad jeg indtager, og indtage meget mindre end jeg i virkeligheden har lyst til. For så at tabe mig, er jeg jo så nu begyndt på afrikansk mango osv., så tidligere skrevet. :)

      Senere kommer der nok et mango-relateret indlæg - og det kan da godt ske jeg muligvis hopper et smut på vægten.. :)

      Rigtig go' dag!
      :)

      Slet
  22. Hej :)
    Jeg har selv været enorm skeptisk over for afrikansk mango. En i min familie købte det, og jeg tænkte, at det bare var en af hendes utallige slankemetoder, som aldrig kommer til at virke. Siderne på nettet om afrikansk mango er også fulde af scam, men så din blog og tænkte at jeg også hellere må prøve!
    Nu sidder jeg og venter på UPS og de kan ikke komme hurtig nok ;) Skal egentlig kun tabe mig ca. 3 kg, men synes det giver lidt en større motivation, hvis min appetit kunne sænkes lidt. Jeg spiser til hverdag meget sundt, men i perioder er jeg lidt usund, og så skal jeg på sukkerafvæning igen.. Øvøv.
    Men føler du, at pillerne har ændret lidt ved din appetit?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej! :)

      Jeg håber den afrikansk mango virker for dig! Det er spændende at høre om andres oplevelser også, så vi kan få et større indblik i hvordan det virker for os "almindelige mennesker!.

      Jeg vil ikke sige at jeg har mærket en voldsom forandring i min appetit, men jeg har de seneste dage ikke haft så stor lyst til mad, som jeg ellers kan have. Eller rettere sagt, jeg er ikke helt lige så sulten som normalt.

      Jeg tror man skal passe lidt på med at vurdere resultater på kun en ca. 11 dages brug af afrikansk mango, så som altid vil jeg lige påpege at det kun er opstartsfasen jeg er i og at kroppen (efter min bedste overbevisning) endnu ikke har forstået den fulde effekt af produktet.
      Det er bl.a. derfor jeg er meget skeptisk overfor alle reklamer mv., der lover mirakler på kun et par uger.
      Jeg vil forsat hele tiden opdatere bloggen her i den første måned hvor jeg prøver mangoen.
      Det ville jo være lækkert hvis det rent faktisk virkede - hvis ikke, må det jo skrives på listen over "fup og fiduser"..
      Jeg er fortsat optimist! :)

      Slet
  23. wee følger spændt med :-)

    SvarSlet
  24. Jeg har også overvejet at købe afrikansk mango, men der er så mange fupsider..
    Hvilken hjemmeside købte du det på?
    Og kunne jeg evt få dig til at skrive, hvilke ingredienser der er i? Kan ikke rigtig finde det nogen steder :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej! :)

      Jeg har købt afrikansk mango via www.weightworld.dk - og jeg har ingen problemer haft overhovedet. Produktet kom som aftalt, og jeg har ikke betalt hverken mere eller mindre end jeg har accepteret. :)

      Her kommer de ingredienser, der står anført på etiketten:

      - Irvingia Ganobensis (African Mango)
      - Whole fruit seed equivalent

      Resten er det kapslen omkring er lavet af..

      Håber du kunne bruge det. :)

      Slet