mandag den 5. marts 2012

Projekt: Forår!

Forhåbentlig er foråret ved at være på vej.
Selvom nattefrosten stadig viser sit grimme ansigt, temperaturerne stadig er i den lave ende og den varme indpakning stadig ikke kan undværes - så er jeg optimistisk!

Det er lige som om energien er ved at komme tilbage ovenpå vinteren.
Og med energien kommer projekterne og idéerne!!

Der er rigtig mange ting jeg godt kunne tænke mig at gå i gang med, men muligvis er det en lidt for stor mundfuld på én gang. Så jeg må væbne mig med tålmodighed, selvom alle der kender mig ved at det er noget nær umuligt! Planen er nu derfor et enkelt projekt ad gangen - måske 2, hvis de er små.....?

Nogle af de mange ting på listen, er:

Male
- "hall'en" (det lyder flottere end det er)
- trappen
- hoveddøren
- skabslåger i gangen
- carporten
- havemøblerne (hvis altså de holder op med at være på tværs!!)

- Ordne og beskære haven
- Ombetrække hynder til havemøblerne
- Lave hjemmeside

Og og og og og...

Mit problem er lige nu at jeg er gået i gang med stort set alle ovenstående projekter, dog uden "rigtigt" at være kommet igang. Jeg har slebet lidt, planlagt lidt, målt, vendt og drejet lidt, meeeeeen....
Jeg synes det hele er fantastisk lige så snart det er færdigt, men igen er mit problem lidt at tingene er meget lettere og hurtigere overstået oppe i mit hoved, end de er i det virkelige liv...?

I sommer byttede vi om på værelserne på vores førstesal, udvidede det ene værelse så vi udnyttede skunken lidt bedre, satte nye gipsplader op, væv, lister og malede det hele. Vi fik også bygget en mini-udgave af et walk-in closet til mig, som også blev malet osv..
Det er ikke fordi vi går i gang med en masse projekter og så bare dropper dem efter et stykke tid - vi færdiggører dem faktisk. Men lige nu har jeg så mange ting jeg gerne vil, at jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte - og hvad jeg egentlig synes er vigtigst!!

I sidste uge malede jeg vores entré og hoveddøren på indersiden.
Væggene stod helt rå og var kun pudset (tror jeg nok det hedder) - de fik en omgang maling, så der nu er dejligt lyst i den ellers så mørke entré. DEJLIGT!!!

Når jeg sidder her bag skærmen med lukkede øjne, er alle tingene klar parat - og hvor ser det dog bare godt ud!! Når jeg så åbner øjnene er det lige som om der ikke rigtig er sket noget?!

Så planen må være at få de dumme havemøbler afsyret og håbe den brune sæbe virker. Når det så er klar, må vi håbe vejret er til at male dem. Hvis ikke, kan jeg jo så småt begynde på de mindre male-projekter inde i huset.

Jo jo, jeg skal nok nå det hele. Det er bare et spørgsmål om tid og koordinering.
Jeg ville ønske at jeg kunne huske hvilken skuffe jeg har lagt "mit-overskudsagtige-jeg" i.

Rigtig dejlig mandag aften!
:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar