mandag den 12. marts 2012

Kondi-ko på stuegulvet !!

En hyggelig - men noget begivenheds-løs, weekend er helt og aldeles ovre.

Den bød på oprydning i klædeskabe, "lapning" af lidt tøj, bage muffins og knækbrød, lidt lektier med Bonus-Banditten, et hyggeligt søndagsvisit hos mine svigerforældre kombineret med en cykeltur, lasagne og - søndags-traditionen tro, besøg af min dejlige veninde i går aftes.
Ikke så meget action, fest eller farver - men hyggeligt!

Nu er formiddagens gøremål ordnet og der er ryddet op efter hende den lille tornado. Det er utroligt så meget hun kan nå at rode det hele til når hun er hjemme. På mystisk vis er det hele ryddet op og er rent og pænt igen, når hun kommer hjem efter en uge hos sin mor - hvilket hun ser som en soleklar invitation til at starte forfra med at rode hele huset til igen. Man kunne ønske sig at det kunne begrænse sig til hendes eget værelse - men det er nok for meget forlangt?

Nå, men med et rent hus igen - SÅ skal der "kondi'es"
Jeg har en eller anden gang i tidernes morgen, købt en hjemmeudgave af en kondi-aerobic-fitness-gør-det-selv-midt-i-stuen-DVD. Den hedder noget så rammende som "Fitness for dummies", hvilket helt er den kategori jeg hører under.
Jeg fandt den lige forleden dag og fredag eftermiddag stod jeg foran fjernsynet og lavede alle mulige mærkelige bevægelser, i et forsøg på at efterligne hende den ultra-trimmede, møgirriterende, lidt for muskuløse, alt for friske og glade, amerikanske udgave af Charlotte Bircow.
Det var noget i stil med:

Så tar’ vi højre hånd frem,
så tar’ vi højre hånd tilbage
Så tar’ vi højre hånd frem,
og så ryster vi den lidt.
Så gør vi Boogie-Woogie
og så drejer vi omkring
og så går vi i ring – HEY!!
Åhh – Boogie-Woogie-Woogie – HEY!
..............................

Nå, men 15 minutters hopperi blev det til fredag. Min svært dårlige kondi gjorde, at jeg lørdag morgen havde så OOOOONDT i benene og var noget pivet - i hvert fald hvis man spørger min mand..
Min krop straffede mig simpelthen for at være tyk og i dårlig form!
Lørdag lokkede jeg min bonus-datter med på kondi-vognen og så var der lige pludselig 2 fjolser på stuegulvet. Efter begge at have snerret lidt af duracell-dullen i fjernsynet og grinet af os selv og hinanden, faldt vi klamme og klisterede om på gulvet - hvor vi blev enige om at de 15 minutter vidst var nok i denne omgang..

Dog skal jeg - lige om et øjeblik, hoppe rundt sammen med den amerikanske Charlotte i hele 30 minutter! Det kan jo ikke nytte noget at jeg aldrig kommer længere end til første del, hvor man kun træner ben.
I dag står den på træning af mormor-arme og løfter om balder af stål!

Det er frygtelig at man kan være helt færdig og forpustet af kun 15 minutters hjemme-fitness!
Gad vide hvordan jeg så har det lidt senere, når det er hele 30 minutter?
PINLIGT at man kan være i så dårlig form!!!

Rigtig go' forårs-mandag!
:)

6 kommentarer:

  1. låååvvve it ;-)

    SvarSlet
  2. ha ha lyder som mig når jeg forgæves forsøger at indhente alle de smarte damer på min zumba dvd. Jeg har ingen anelse om hvordan F... de kan se så smarte ud når jeg ligner en spasdiker på speed når først jeg kommer igang og jeg har også OOOOOOOONDT dagen efter, så meget at det faktisk er helt svært at komme op af sofaen, såååå derfor bliver jeg siddende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen de der DVD-mennesker ER jo faktisk ikke mennesker?! De er sådan nogle hyrede robotter, de bare har programmeret til at udføre en række opgaver - er jeg sikker på!! Der er jo ikke et eneste almindeligt mennesker, der kan få det til at se få pokkers let ud. Jeg synes de der DVD'er skulle være med lidt halvtykke, knap så smart - men almindelige, dødelige mennesker, så vi andre lige som kunne have det bare lidt bedre med os selv. Måske de så kunne blive gradvis slankere og smartere i løbet af DVD'ens spilletid, så man kunne se det virkede? ;)

      Go' aften! :)

      Slet
    2. synes de sku tage skridtet fuldt ud og lave en dvd hvor dem på skærmen kun kan få lov at tabe sig i takt med hvor meget man selv bruger den pokkers dvd, se det ville sgu gi blod på tanden og så sku de jo selvfølgelig starte ud med at være i lige så dårlig form som mig og også gerne i ret kikset træningstøj så man ikke føler sig så kikset og kvabset hjemme på stuegulvet.
      Er selv hoppe med på mango vognen og er glad for jeg har bestilt fra weightworld nu man i nyhederne kan se hvor fusket den hjemmeside du nævnte er.
      Jeg har endnu ikke haft mulighed for at se om der har været resultat da jeg er i sommerhus og nok os synder mere end jeg burde og er knapt så aktiv som normalt så her den 1 uge har jeg absolut ingen forventninger om der er sket noget.

      Slet
  3. Fuldstændig enig!!

    Mht. afrikansk mango.
    Den første uge var jeg heller ikke særlig "god", men alligevel tabte jeg 1,2 kg. Selvfølgelig reagerer vi allesammen forskelligt og taber ikke det samme, men jeg var MEGET overrasket over at jeg havde tabt mig, da jeg absolut ikke havde gjort så meget for det, som jeg gerne ville.

    SvarSlet
  4. I kan også prøve at søge på tiffany rothe på youtube, det er ret nemme øvelser og sjove og man kan virkelig også mærke det dagen efter

    SvarSlet