torsdag den 22. marts 2012

Handyman under protest !

Ihh, hvor er det altså smart at jeg har fundet sådan en handy-agtig mand!
Selv om jeg tit og ofte synes alt hans værktøj fylder for meget og at jeg åbenbart ikke forstår vigtigheden af at have 4-6 forskellige skrue-bore-banke-hul-i-væggen-maskiner - så er det altså smadder smart at han lige kan hive lidt hardware ud af skabet, og TADAAAAAA, så fik jeg lige fixet det jeg har gået og smilet sødt for! :)

Da der er gang i hans virksomhed for tiden og kunderne er ved at komme ud af "vinter-busken", har han nogle lange dage på kontoret. Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at han var tidligere hjemme, så jeg kunne kysse og putte lidt mere på ham, men det er jo en af glæderne ved at være medejer af en familievirksomhed - er der arbejde, så skal der arbejdes! Så i denne uge er Bonus-banditten og jeg lidt mere alene hjemme end vi plejer - hvilket skam også er hyggeligt!

Jeg må da egentlig også have haft noget at se til denne uge, for jeg har ikke fået blogget helt så meget som jeg plejer? Lad mig nu lige tænke mig om en gang.....

Tirsdag var jeg tidligt inde i byen til en MR-scanning allerede kl. 7.15, efterfulgt af en omgang blodprøver.. Senere på formiddagen kom min bonus-datter syg hjem fra skole, med en arm der gjorde så ondt, at den var på vippen til næsten at falde af! Mindst! Hende og jeg cyklede op til lægen, som udstyrede os med en pencilinkur til den lilles arm. Så cyklede vi over med frokost til ham den dejlige på hans arbejde, inden vi kørte hjem på sofaen og nussede lidt om den stakkels arm. Tirsdag eftermiddag kom min vidunderlige veninde forbi til hygge og aftensmad. Vi fik aftalt lidt nærmere om en forestående tur til Tyskland!

Onsdag... Onsdag? Det må være igår, men hvad lavede jeg egentlig?
Nårh jo, jeg var i haven, sørme!! Solen skinnede så dejligt, så efter dagens husmoderlige gøremål, hoppede jeg i haven bevæbnet med en saks og en "haveaffalds-sæk". Efter en let trimning af hele matriklen og en hård kamp med en uregérlig tingest, der vokser uhæmmeligt og provokerende ud over flere kvadratmeter hegn, gav jeg op og kastede mig over havemøblerne - IGEN!! Nå, men nu er jeg da færdig med at slibe bordet og den ene stol - så nu er jeg lidt over halvvejs! Efter aftensmaden og lidt fjernsynskigning, fik jeg så endelig overtalt min dejlige, dygtige og enormt gode håndværker-agtige mand til at sætte de fleste af vores billeder op på væggen. Jubiiiiiiiiiii, hvor ser det bare fint ud!! :)
Der mangler stadig nogle billeder, men de skal lige laves færdige først!

Jeg synes da lige I skal se hvor dygtig han er.. :)


Det ser lidt halvskævt ud på billedet, synes jeg pludselig,
men det er sandsynligvis fordi jeg ikke kan finde ud af at rette ting til, så de bliver lige! :)

Jeg er snart færdig med alt det kedelige husholdning for idag, og snart skal jeg igen-igen ud og nusse på havemøblerne. Jeg er simpelthen ved at være så træt af de dumme møbler! Hvis ikke det var fordi jeg er smadder stædig, at det er blevet en principsag og at jeg under INGEN omstændigheder vil give op, - så ville jeg nok pive lidt til min handyman, og lokke ham til at hjælpe lidt.. Men NÆ, jeg vil selv og jeg kan selv - og så er det bare at komme i gang, er det!

I morgen kommer det til at handle om afrikansk mango. Det er den sidste vejning i morgen, og der kommer en konklusion på mit forsøg, der har varet en måned nu.
Det bliver spændende at se om jeg har tabt mig yderligere.

Ha' en rigtig dejlig forårsdag!
:)

2 kommentarer:

  1. Smag og behag - jeg synes de hænger rigtigt flot - det kan ikke altid være Arnoldi-agtigt med lige linier, kvadrater o.s.v.
    SLET ikke med portrætter - mennesker er heller ikke firkantede - vi er høje og lave - tykke og tynde o.s.v. - så jeg synes faktisk faktisk at det er netop sådan som dit billede viser at de skal hænge - thumbs up til din handy-man

    SvarSlet
  2. Hej Niels! :)

    Jeg er glad for du synes om det og at du synes han er god! ;)

    Du har ret - det hele kan godt blive lidt for lige og ALT for systematisk.. Jeg kan faktisk rigtig godt lide at det hænger lidt forskudt og lidt i "uorden".. Som du selv siger er det jo mennesker jeg har fået hængt op - og eftersom det er min mands og min familie, skal guderne vide at vi ikke er helt "lige".. ;)

    SvarSlet