søndag den 25. marts 2012

Forårs-sejltur !

Vi sov længe idag..
Jeg elsker søndage, for der ligger min smukke mand ved siden af mig når jeg vågner!
I hverdagene står han op længe før mig, og lørdag er han også ofte taget ned for at hjælpe sin bror, når jeg står op.. Men søndage!! Der er han lige ved siden af mig i sengen - dejligt!!
Vi ligger tit og sludrer om alt muligt og ingenting, inden vi står op.. I dag havde vi ingen planer før her til aften, så vi havde en hel fri dag foran os (minus de timer vi sov "for længe").
Efter flere idéer var blevet kasseret, besluttede vi os for at vi ville tage ud og sejle en lille tur!
Årets første tur!

Min svigerfar har en båd, der ligger lige ved siden af Svanemøllen Havn.
Det er en ombygget, speciel og måske lidt "klodset" båd - men det er dejligt at kunne tage et lille smut ud på vandet hvor der er helt stille, og hvor København kan nydes fra en anden synsvinkel end normalt.
Vi ringede først til Lisa, en vidunderlig veninde, og fik lokket hende med. Vi ringede også til et vennepar, men de havde andre planer.. Så afsted med os i Netto efter lidt frokost, og så ind til båden, hvor vi mødtes med Lisa - og så ud på vandet!

Vi sejlede en times tid op langs kysten, "parkerede" og spiste frokost i solen midt i Øresund. Det var smadder hyggeligt! Vejret var fantastisk hele dagen, og vores sejltur på 2½ time i strålende solskin var så forårs-agtig som noget kan være. Masser af frisk luft, en smule vind og en masse sol - som NÆSTEN lunede nok til at vi kunne mærke et strejf af sommer.

Her til aften fik jeg lavet den mest mislykkede lasagne i hele min karriere, men resten af huset spiste dog pligtskyldigt op alligevel. Ellers har den bare stået på søndag-aften-på-sofaen-hygge. Om lidt vil jeg vække min mand og spørge om han ikke hellere vil sove oppe i soveværelset, i stedet for her på sofaen?

Men inden jeg gør det, vil jeg lige vise jer et billede af båden - og et knap så godt billede af undertegnede, men dokumentation skal der jo til! :)








Jeg håber I har haft en god weekend!
:)

4 kommentarer:

  1. tænk, jeg synes ikke at min telefon ringede ;-)

    Lyder dejligt, båden ser hyggelig ud - og du ser glad ud. Super :-)

    SvarSlet
  2. Der var optaget.......? Igen?
    Du kunne jo heller ikke nå det, for reaktionstiden var kun en lille time.. ;)

    Det var også både dejligt og hyggeligt - dog synes jeg ikke at jeg ser glad ud. Nærmere som om jeg har solen lige i øjnene? :)

    SvarSlet
  3. - optaget?, sikker? det ligner slet ikke mig!
    - Du ser glad ud! Det er mig der ved det! Det ses i dine øjne ;-)

    kh

    PS hader de der bevis-du-ikke-er-en-robot-utydelige-bogstaver!!!

    SvarSlet
  4. Jeg har jo ikke mit telefon-gen fra fremmede!

    Nu siger du utydelige bogstaver? Tror du ikke det er tid til et besøg hos Synoptik? ;)

    SvarSlet