tirsdag den 29. november 2011

Skøjteprinsessen..?!

Jeg har en klage.. Til mine forældre!
Der er "nogen" (jeg vil ikke nævne nogen navne, mor og far), som har glemt at lære mig at stå på skøjter!
Eller måske er det en produktionsfejl, for det virker som om mine ben ikke er helt med på hvordan de skal virke, så snart jeg spænder et par skøjter på!

Min veninde, bonusdatter, "ham der" og jeg var i Frihedens Idrætscenter igår aftes, for at stå på skøjter. Det var noget af en forsamling jeg var kommet afsted med, for de var jo flere gange bedre end mig!
Min veninde og bonusdatter gav den fuld gas, mens vi andre fik skøjter på. Hvor er de bare seje!
Min mand er åbenbart også en regulær Mikkeline Kierkgaard, dog født i en forkert krop!

Nå, men mig ud på isen og være bedste venner med kanten, mens de 3 andre legede "tag fat", og susede forbi mig i flyvende fart! Den mandlige Mikkeline Kierkgaard måtte dog udgå tidligt, da hans støvler og fødder blev uvenner. Med tiden fik jeg lidt mere mod og forvildede mig midt ud på banen. Godt man var omgivet af dejlige mennesker, for de var rigtig søde til at hive mig med rundt på banen, så jeg ikke enten faldt eller gik i stå.
En halv times tid før vi tog hjem, var jeg blevet så modig at jeg selv kunne skøjte lidt rundt, men teknikken var ikke værd at tale om!

Hele fidussen med vores skøjte-projekt er, at min bonusdatter skal tabe sig. Hun er en rigtig høj pige, som ikke har noget imod at være aktiv, men hun har en utrolig hang til usunde madvarer, slik mv.
Jeg tror lidt det er en bivirkning af at være splittet mellem to familier. Her hos os spiser vi fornuftigt, og det er kun en gang i mellem vi holder en "fridag" og giver os selv lov til at spise usundt. Dog er det nærmere den anden vej rundt hos hendes mor.

For at komme dette til livs, og for at hjælpe hende mest muligt, forsøger vi at motivere hende til at bevæge sig og spise sundt. Min VIDUNDERLIGE veninde (som altså bare er guld værd!!) har lavet en aftale med min bonusdatter om, at de skal ud og bevæge sig sammen i hvert fald én gang de uger hun er hos os.
Det var de så igår, til stor fornøjelse for os alle sammen!

Min bonusdatter har et delmål. På lørdag skal hun have tabt 2 kilo. Præmien er en tøse-Tivolitur, mens faren er til noget fodbold-halløj. Så det bliver med turpas, høj aktivitet og et jublende lykkeligt barn. Hun arbejder hårdt for at nå sit mål, det tager jeg altså hatten af for!
Hvad hun ikke ved er, at vi da selvfølgelig tager i Tivoli alligevel, for det vil jeg da ikke tage fra hende. :)

For at gøre min skøn-dejlige mor glad, kommer her afslutningsvis et billede fra igår.
De øvrige billeder er fortsat under rekonstruktion. ;)






Nu vil jeg hoppe op på trænings-dyret og give den gas!
Mit første delmål er jo på torsdag! Følg med og se om mit Nupo-løfte og min trænings-mani giver afkast!

Go' dag!
:)

2 kommentarer:

  1. Rulleskøjter -du lærte at stå på rulleskøjter - det er samme pricip. Klage afvist!

    SvarSlet
  2. Det har da aldrig været det samme! Klage gensendt!

    SvarSlet