tirsdag den 8. november 2011

Dagens beslutninger!

Der er nu verdenspræmiere på mig som blogger!
Noget jeg egentlig aldrig havde troet jeg skulle begive mig ud i, men nu sker det altså alligevel!
nogen mener, at hvis man blogger om sine beslutninger, tanker og meninger, er det lettere at stå ved dem, da man offentligt har erkendt at det altså er sådan man har det, eller at det er dét man gør.
Med andre ord kan man tilsyneladende ikke slippe ud af et løfte, hvis man har "blogget" om det!

Jeg giver det et helhjertet forsøg!


Som overskriften lover, er det den helt store beslutningsdag idag!
Der skal træffes både store og små valg... Jeg vil gerne dele en af problemstillingerne med jer her. 
Vi starter i den lette afdeling?!

Aftensmad! Kender du det? Man kan jo ikke blive VED med at komme i tanke om det ene gastronomiske eventyr efter det andet, dag efter dag. Derfor må jeg nok erkende at jeg er begyndt at trække på dansker-standarden. Hvad har der egentlig nogensinde været i vejen med Spaghetti med kødsovs? Eller hakkebøffer?

Jeg ved ikke om andre er enige, men jeg har bare sådan en tanke om at servere et flot og dejligt måltid mad til resten af husstanden efter en lang dag, hvor vi kan sidde om tale om dagens oplevelser, mens vi nyder dette veltilberedte mesterværk jeg har kreeret (på ingen tid naturligvis!).

Dog er virkeligheden lidt en anden. Oftest vælter vi ind i huset sent på eftermiddagen. Min mand vælter omkuld på sofaen eller løber afsted til træning, min pap-datter kigger modvilligt på lektier eller kommer sent hjem fra diverse sportsgrene - og så er der mig! Jeg flår febrilsk døren op til fryseren og kigger desperat efter svaret på mine bønner, noget der kan glæde min familie og give mig et boost som overskudskvinden, der bare har styr på madlavningen og hiver det ene mirakel efter det andet op ad gryden! Dog ender det oftest med en rask cykeltur til Netto, hvor jeg lettere irriteret kaster varer på må og få ned i kurven, mens jeg laver "indkøbs-dansen" mellem alle de andre handlende, trætte børn, sure ansatte og et KAOS af tilbudsvarer, tomme hylder og papkasser.
ENDELIG lykkedes det, aftensmaden er reddet! Så er det hjem til en forventningsfuld familie, og de bliver ikke skuffede!! Spaghetti med kødsovs - igen!

Det kan jo ikke være rigtigt! Der findes da masser af andre lette og mere inspirerende retter?! Gør der ikke?? Det er som om jeg får et gastronomisk black-out hver eneste dag, og simpelthen kun kan komme på den håndfuld trofaste retter, der sidder tatoveret bag øret!

I aften skal det være anderledes! I aften skal vi rigtig hygge! Jeg skal bare liiiiiige komme i tanke om hvad det er vi skal hygge med. Det kan være vi har noget i fryseren....


Det er ikke en hvilken som helst aften hos os i aften. Vi skal have talt om noget lidt vigtigere end Netto-stress og gastronomi. Jeg har nemlig været hos lægen i formiddags!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar