torsdag den 17. november 2011

Hula-hop-sa-sa !!

Jeg VIL tabe mig!! Jeg har sat mig et mål, og jeg SKAL nå det!
Derfor har jeg nu taget endnu et redskab i brug!

Vi var på en dejlig "søndags-rundtur" i weekenden, hvor vi fik tilbragt vidunderlige timer med både min mor og med min svigerfamilie.
Det var hos min mor jeg blev introduceret til dette sjove fænomen - POWER HOOPING !!
En helt ny verden har åbnet sig for mig!

Hvis du ikke kender til dette lidt spøjse begreb, kommer her en kort forklaring.
Kan du huske hulahopringene som barn? Fantastiske, farvestrålende ringe, man let svingede om maven i sjove bevægelser? Nu fås de med vægt! Min skøn-dejlige mor har 2 - én på 0,7 kg og én på 2,2 kg.
Umiddelbart skulle man tro at den der vejer mindst er lettest at "svinge rundt", men det er lige modsat!
Med samme fancy bevægelser, som da man var barn, svinger denne tunge udgave sig lystigt rundt om maven på én.... AAAAVV !!! Det redskab er jo ikke for børn!!
Denne nye udgave af barndommens klassiker er udstyret med "buler" på indersiden, som ruller hen over din krop, når ringen kører rundt om dig.

Nå, men det skal gøre ondt, før det gør godt!
Tilsyneladende har man mulighed for at tabe sig 5 cm i taljen på 6 uger, ved kun at bruge hulahop-ringen 10 minutter om dagen.

Jeg ved ikke helt om den holder, MEN jeg prøver!

Mandag aften, da min veninde fik fri fra arbejde, fræsede vi i Bilka og prøvede deres hulahop-ringe. Det vil sige, min (næsten) altid frygtløse veninde, smed overtøj, taske og halstørklæde, og gik i gang med at afprøve deres sortiment! Enten er Bilka-handlende vant til lidt af hvert eller også skulle vi have valgt et mere trafikeret område, for der var overraskende få, der kiggede mærkeligt på os.
Efter grundig afprøvning og nøje udvælgning, blev vi 2 "Fitness Hula Hop Ringe" rigere! Sådan en herlighed fås for kun 199 kr. for 1,5 kg - og så er den grå og orange!

Efter en MEGET sløv start på denne uge, med indtil nu 2 "off-dage" med migræne og ondt i maven, er jeg nu klar! Det blev til 20 minutters cross-training og 8 minutters power hooping idag.
I know, det kan gøres meget bedre, men det er da en start?!

Vægten siger stadig at jeg har tabt et kilo, hvilket jeg må indrømme at jeg faktisk er rimelig tilfreds med. Selvom søndag var en meget dejlig dag i familiens skød, var det også en skrækkelig usund dag.
Med dejlige hjemmelavede pizzaer a la Mama og en alt for lækker cheese cake a la Lisa ude hos min mor, efterfulgt af en 3-retters menu hos min svigermor, kan jeg ikke lige prale af at have tænkt ret meget på min vægt lige den dag.

Nå, men jeg er tilbage på Nupo, min begyndende træning og og nærmest tvangstanker om hvor FORFÆRDELIGE lakridser er. Jeg giver ikke op!

I morgen står den endda på en 7 kilometers cykeltur, og der er med garanti modvind!

1 kommentar:

  1. 8 minutters hula er laaaaang tid - der kan jeg ikke være med !!!
    FLOT!

    SvarSlet