fredag den 27. april 2012

Nogen der har noget ild, sagde jeg ?!?!

Sikke travlt jeg har - åbenbart!

Det er i skrivende stund meget sent torsdag aften, og jeg kan ikke rigtig helt finde ud af hvor ugen er blevet af.. Tænk engang, jeg har endda næsten for travlt til at tage en middaglur midt på dagen, selv om min ømme nakke har haft brug for det på det seneste, synes jeg! Og alligevel tog jeg mig en KÆMPE uplanlagt lur igår eftermiddags, så jeg glippede en hel masse af de mange ting jeg synes jeg skal nå!

Men hvad har jeg dog lavet, så? Når nu har jeg så travlt..
Jo, ser du..

Mandag kan jeg faktisk slet ikke forstå hvor er blevet af.. I hvert fald ikke dagtimerne..
Jeg ved at jeg har skrevet en bunke ansøgninger, og vasket en masse tøj, men det kan nu altså normalt ikke tage en hel dag.. Jeg har også blogget, men det tager jo heller ikke så lang tid.. Meget mystisk!
Nå, men planen mandag var som skrevet at vi skulle have fiskefrikadeller, men der blev jeg ganske simpelt snydt! Og ikke bare lidt, men MEGET snydt!
For kl. 16 skriver min herlige mand at vi da har lyst til at tage ud og spise forretningsmiddag..
Og dét har vi da!! Det viser sig nemlig at 2 store kanoner fra Australien er på kort visit i København, inden de skal videre til Sverige, og så skal der indledes et uovertruffent charme-offensiv!
De australske kanoner har nemlig købt vildt meget af min svigerfamilies firma sidste år, og da de meget gerne må gøre kunsten efter i år, må vi hellere nusse lidt om dem.. Så vi trak i det nydelige tøj og mødtes inde foran Tivoli med min svoger og svigerinde - og så selvfølgelig kanonerne, og så skulle vi på Grøften og have smørrebrød på aller "danskeste" vis..
Nu var det ikke lige med i KISS kost planen at jeg skulle have rugbrød, men jeg holdte det på en lavt niveau.. Og hvor smagte det dog bare godt!!
Der blev endda også plads til et lille stykke cheesecake til dessert, for det MÅ jeg jo gerne få!

Jeg fik sludret og pjattet en del med kanonerne, og de synes vi allesammen var absolut herlige, hvilket jo var helt perfekt.. I løbet af den kommende uge finder vi så ud af om vi var herlige nok til at der kommer en dejlig stor ordre ind fra dem.. :) Og hurra for mit gode engelsk i øvrigt, for jeg sludrer da lige så uhæmmet løs på engelsk, som jeg gør på dansk - hvilket nok også var hovedårsagen til at jeg skulle med.. ;)
Nå, men en hyggelig aften i dejligt selskab!

Tirsdag var jeg et smut på Højbro Plads, for at komme på mit månedlige visit hos gynækologen.. Jeg har snart været stamgæst hos ham i 3½ år, så der bliver faktisk hyggesludret en del om børn, ferier og alt muligt andet anti-læge-agtigt, mens jeg ligger med stængerne i vejret og kigger med på skærmen, for at se hvad der foregår.. Om aftenen blev det så endelig fiskefridadellernes tur, men jeg var stadig helt proppet efter mandagens solide middag, at min stakkels mand desværre måtte spise de fleste selv.. Han har det hårdt! ;)

Og så blev det onsdag.. Det var altså noget af en underlig dag..

Så står man helt stille og roligt på Flintholm station og venter på metroen skal komme og fragte mig til Amager.. Jeg hører musik, folk passer sig selv og står helt fredeligt og roligt, med den der zombie-attitude man nu har, sådan en regnfuld onsdag formiddag i april.. Og pludselig kommer "et tilfælde" (en ret påvirket narkoman, der var knap så sikker på benene) STORMENDE op ad trapperne, næsten væltende ind på perronen.. Efter en kamp for at genfinde balancen og en lige så hård kamp for at fiske en smøg op af en krøllet pakke, vader han hen til tilfældigt udvalgte personer på perronen, stiller sig helt op i hovedet på dem og mumler et eller andet jeg ikke kan høre (havde musik i ørene), hvor efter folk ryster på hovedet - og så kvitterer mandspersonen med at vifte underligt med armene.. Nærmest som om han forsøger at flyve? Det gentager han så et par gange, og vifter mere og mere energisk med armene, for hver gang der bliver rystet på hovedet.. Hvad mon han har gang i, tænker jeg, og tager høretelefonerne af.. Og det gjorde jeg så lige i det øjeblik ham gutten vælger at storme over imod mig og bare brøle enormt højt "NOGEN DER HAR NOGET ILD, SAGDE JEG?!?!"... Hele perronen hoppede en helv meter op i luften af forskrækkelse og i samme øjeblik kommer metroen tøffende ind på stationen, og ham der manden vælger at stille sig hen til trappen og brøle ind i hovedet på samtlige passagerer, der vælter ud af toget..

Normalt plejer jeg nu ellers at give en smøg eller låne en lighter til de der nu spørger om det, men nu var jeg både på vej til jobsamtale, var ikke blevet spurgt OG så var jeg bange for at han ville snuppe min nyerhvervede, enormt seje Zippo-lighter, jeg fik da vi tømte min morfars kontor.. Det skulle jeg ikke have noget af, så jeg skyndte mig ind i toget..

Men jeg tog så hele vejen til Amager ude midt i ingenting for at komme til jobsamtale.. På papiret var stillingen super fin og faktisk noget jeg rigtig godt gad, men da jeg kom derud svarede virkeligheden slet ikke til annoncen, lønnen var nærmest ingenting og der var faktisk meget galt.. Jeg gik derfra med en underlig skuffet følelse, for jeg var helt vildt glad for udsigten til muligheden for det her job.. Nå, men alligevel tyggede jeg lidt på om jeg skulle tage stillingen, talte med mor, far, veninde og selvfølgelig også min mand om det, men blev enig med mig selv om, at jeg ville sove på det - og desuden var det jo slet ikke sikkert at jeg ville få jobbet..
Da jeg kom hjem omkring kl. 14, faldt jeg omkuld på sofaen og vågnede først 18.30 fuldstændig forvirret.. Jeg fik bikset lidt aftensmad sammen, så ham den dejlige kunne få lidt at spise når han kom hjem..
Lidt senere tog min smuksak af en veninde og jeg en lille køretur til Starbucks efter en længe tiltrængt frappochino, og så en lille hygge-omvejs-køretur på hjemvejen..

Og så idag..
Zoneterapeut i formiddags - det var rart! Lidt en flipper-Lone, men hun er nu meget rar.. Så lige forbi min smukke mands arbejde med lidt frokost til ham, når han nu har for travlt til at huske at spise i løbet af dagen.. Så hjem og havde planer om en lur på sofaen, så min nakke gad opføre sig ordentligt resten af dagen, men næh nej! Sove kunne man ikke, og der var ikke noget med at kunne finde en god stilling at slappe af i.. Øv, men så op igen, i bad, tøj på og så på lyn-shopping med smuksak-veninden.. Hun skal til konfirmation i weekenden, hvilket naturligvis betyder tøjkrise! Denne blev dog afværget ret smertefrit idag, så der var hverken drama eller panik!
Så hjem og fikse lidt aftensmad til ham den hårdtarbejdende.. Han møder meget tidligt lige for tiden, fordi de har så travlt, og så kommer han også først hjem sent, så det er ikke meget jeg ser til ham for tiden..
Da vi havde spist kørte vi over til mine svigerforældre til et lille gave-koordineringsmøde.. Min svigerinde holder stor fødselsdagsfest på lørdag, og "vores" side af familien går sammen om en indtil videre hemmelig gave - men hvor bliver hun bare glad! :)

Nu må jeg hellere smutte i seng!

Sov dejligt!
:)

1 kommentar: