tirsdag den 10. april 2012

Cheesecake er sund...?

Som overskriften lyder, er cheesecake simpelthen sund - i hvert fald for mig!

Jeg er jo i gang med det her KISS kost, og forsøger ihærdigt at leve efter det til punkt og prikke.
Det er noget svært at holde styr på alle begreberne og finde ud af hvad jeg må, ikke må og kun må "lidt", men jeg giver skam ikke op! Og mon ikke det bliver lettere med tiden?

Nå, men ud over at jeg skal holde styr på må og må ikke, så skal jeg jo også passe på kalorierne, for jeg skal jo ikke "kun" blive smadder sund og anti-PCO - jeg skal jo altså også lige tabe mig!

Og hvordan holder man lige bedre øje med kalorierne, end at spise cheesecake?
Ja, jeg ved det ikke..

I følge mine strenge retningslinjer og mit kalorietælleri, var der altså råd til det sidste stykke cheesecake til frokost - den fra påskefrokosten i søndags! Hurra, hvor smagte den bare (stadigvæk!!) dejligt! Og hvor er det dog bare genialt at være i gang med at tabe sig, men alligevel kunne indtage den slags mad!

Min smukke, dejlige mand laver aftensmad idag.
Vi er først lige kommet hjem nu, efter en lang dag for os begge.
Ham den dejlige var tidligt på arbejde og har knoklet løs lige indtil nu. Jeg var tidligt oppe og være praktisk herhjemme, bagefter til lægen, blodprøver, biblioteket og så over på min mands arbejde og bokse videre med havemøblerne! Nu er jeg NÆSTEN halvvejs med sidste omgang maling.. Jeg håber det bliver godt!

Hele huset dufter af dejlige (og kreative) kyllingefrikadeller!
Det er vidst ikke kun mig, der synes det er svært at finde ud af det her KISS kost..
Min mand har hele 7 gange stukket hovedet ind i stuen, for at spørge om jeg måtte få dit, dut og dat - men nu har han fået blandet noget godt sammen og jeg glæder mig!!
Jeg håber han kan huske hvad han har puttet i, så jeg kan skrive det i min nye, smarte opskrift-samling, med de retter jeg indtil nu har lavet. Så kan jeg jo søge inspiration i bogen, når jeg løber tør for kreativitet inden længe!

Nu vil jeg prøve at hvile min dumme nakke lidt, indtil jeg snart får serveret kyllingefrikadeller med grøntsager lige her på sofaen..
Han er nu altså dejlig!

Rigtig go' aften!
:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar