mandag den 23. april 2012

KISS kost - uge 3 !

Bedre sent end aldrig!

Bonus-pigen havde fødselsdag i fredags og lørdag havde vi huset fuld af gæster, så det er først idag jeg har fået tid til at blogge om ugen der er gået, vægttab og KISS kost!

Nå, lad os starte med vægten!
I fredags havde jeg tabt 2 kg!!! Vægten var ret stabil hele ugen, men alligevel blev jeg super glad, da jeg hoppede op fredag morgen, for hvor er det dog bare dejligt!

Jeg startede jo som bekendt d. 2. april, og indtil nu ser det således ud:

1. delmål = - 5 kg
Dato        = 15.juni

Tabt indtil nu = 2 kg

Tilbage at tabe = 3 kg
Dage tilbage     = 52 dage!

Omregnet skal jeg smide 58 gram om dagen - eller 404 gram om ugen!
Uha, hvor jeg bare håber det kan lade sig gøre  men hvorfor skulle det ikke kunne det? Indtil videre holder jeg fint min plan om at tabe 500 gram om ugen - jeg har faktisk tabt lige knap 700 gram i gennemsnit pr. uge! Nu er det bare de sidste 3 kg, der skal forsvinde fra min krop - og der er 52 dage tilbage at gøre det i..
Jeg tør slet ikke begynde at tale om mit næste delmål endnu, men foreløbig glæder jeg mig bare til at komme lidt nærmere det første mål.. :)

Og hvordan så med kosten?
Egentlig synes jeg det går helt fint! Jeg savner ikke hverken pasta, ris eller kartofler - men BRØD !! Jeg synes godt nok det er vildt svært at undvære brød!! Her i weekenden, hvor vi holdte fødselsdag, spiste jeg 2 boller og et lille stykke kage.. Det er jo ikke fordi det som sådan vælter "budgettet", men alligevel havde jeg dårlig samvittighed! Og dog - for hvor smagte det bare godt!!
Nå, men weekendens festligheder er overstået, og idag har jeg givet den gas med A38 til morgenmad, et mikroskopisk stykke rugbrød med ost, pølse og æg venter på mig om lidt til frokost - og i aften står den på fiskefrikadeller, perlebyg og broccoli!

Når man først lige har forstået princippet i at kosten skal være 3-delt (kulhydrat, protein og fedt), synes jeg faktisk det er ret simpelt.. Heldigvis er vi ved at være ovre kålsæsonen (det kan jeg altså ikke lide!!), og helt almindelige, velsmagende grøntsager er ved at kunne betales for penge igen.. Jeg kan simpelthen ikke forstå det skal være så dyrt at være sund, men det er en helt anden diskussion!

Det eneste problem jeg har, er kreativiteten! Det er jo vildt nemt bare at fyre en omgang pasta/kartofler/ris i gryden og så lige lidt kød og grønt - og vupti, et solidt og mættende måltid, men den går jo bare ikke!
Perlebyg, røde linser, perlespelt og andre produkter i samme boldgade, er bare ikke lige så interessante som en lækker, ny kartoffel - eller frisk pasta med pesto?
Nå, men stædig er jeg heldigvis og nyde mine perlebyg vil jeg!

Men brødet....
Åh altså, jeg savner godt nok brød! Jeg har fundet ud af, at der er noget, der hedder kahmut mel!
Det lyder lidt fjollet, men det kan jeg roligt spise, for der er ikke skyggen af hvede eller stivelse i! Jeg har kun smagt det en enkelt gang, og det slår nu altså ikke det kridhvide, smadder usunde, men enormt lækre hvedemel - men det kan gå an!
Jeg har store planer om at eksperimentere med nogle kahmut-boller i næste uge..
Det lyder jo helt eksotisk!

Jeg får ellers også travlt i denne uge!
Gynækolog, samtale og zoneterapi.. Spændende!

Afslutningsvis vil jeg lige sige et STORT TILLYKKE til min søde fætter, der idag fylder hele 20 år!
Det er helt vildt så hurtigt det går! :)

Go' mandag til jer alle!
:)

2 kommentarer:

  1. tillykke med bonus datteren, og også med vægten.. det jo dejligt.. :)

    en lille salat jeg fik i weekenden med perlebyg, som var rigtig god, bestod (af hvad jeg lige ved): appelsinsaft, løg, fennikel (tror jeg nok) og stor persille.. den var altså rigtig god og tror specielt det var på grund af appelsinsaften.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      Perlebyg kan også smage meget godt, hvis det er blandet sammen med en hel masse, f.eks. i en salat, som du siger.. Men helt alene kan det godt smage smadder kedeligt.. :)
      Kunne være jeg skulle prøve at mikse de ting du skriver, og se om ikke jeg kan få en fornuftig salat ud af det.. :)

      Slet