onsdag den 15. februar 2012

Endelig...!

Efter 2 måneder uden mulighed for andet end at læse min egen blog, kan jeg nu ENDELIG logge ind igen, og SÅ skal der blogges.. Og opdateres!

Der er sket en masse siden jeg sidst har skrevet..

Julen forløb helt gnidningsfri!
Vi havde en dejlig jul, der forløb helt efter planen. Vi hyggede med alle grene af familien og havde nogle dejlige dage. Jeg fik ikke mange julegaver, men jeg fik de mest FANTASTISKE! Min familie havde alle slået sig sammen og gav mig et spejlreflekskamera - hold op hvor er jeg glad for det!!! Jeg slæber det med alle vegne, og tager billeder af alt jeg kan komme i nærheden af - muligvis til mine omgivelsers lettere irritation? :)
Jeg fik desuden også et smukt armbånd og en parfume af min mand, et gavekort, make-up og andre dejlige ting. :)

Så snart juledagene var overstået lagde vi os allesammen syge. Det var en omgang rigtig slemme forkølelser, med feber, hoste, ondt i halsen og hvad der ellers hører sig til. Der blev drukket rigeligt med the, og puttet på sofaen det meste af juleferien.

Det nye års begyndelse blev fejret sammen med min svoger, svigerinde, ungerne og vores dejlige veninde. Trods sygdom havde vi en rigtig god aften, som dog sluttede tidligt for mit vedkommende - jeg måtte give fortabt kl. 1.30 og køre hjem i seng. Første dag i det nye år bød på rester sammen med resten af nytårsselskabet - en rigtig hyggelig aften.

Den 2. januar kl. 17.05 ringede min telefon...
I den anden ende var "bonus-Helge", min mors kæreste, med det meget triste og kedelige budskab at min morfar var død. Vi skyndte os afsted for at være sammen med resten af familien, og for at sige et sidste farvel til min vidunderlige morfar. De efterfølgende dage blev brugt sammen med familien - og især min mor, som vidst var glad for at have sine døtre hjemme.
Vi bisatte min morfar d. 11. januar i et vidunderligt solskinsvejr.
Han er savnet!!

Siden da er der blevet brugt meget tid på at hjælpe min mor så meget jeg har kunne. Vi har været ude og rydde op i min morfars hus, og gøre klar til at det skal sælges.
Der er utroligt mange minder forbundet med sådan noget. Der er både ting man smiler og griner af, men også situationer hvor savnet og kærligheden til min mormor og morfar føles overvældende.
Heldigvis foregår det hele sammen med resten af familien, hvor støtten og knus altid er nærværende.


Mit vægttab er gået lidt i stå efter alt det her.
Jeg har ikke kunne finde plads i mit hoved til at overskue det, men det begynder at hjælpe på det nu.
Herhjemme er vi blevet enige om at angribe det med fælles front, da vi begge har lidt kilo vi kan undvære.
En af de kommende dage opdaterer jeg min handlingsplan - jeg skal igang!!

I dag har min "bonus-Helge" fødselsdag! Et stort tillykke til ham!
Det er også dagen hvor vi for første gang i flere uger er over frysepunktet - og solen har skinnet hele dagen!


Er glad for at være tilbage.
God dag til jer alle! :)

3 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage.... en fin opdatering <3

    SvarSlet
  2. venter spændt på at høre om mangoen virker ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan finde alle mine indlæg om afrikansk mango i højre side af siden, under "emner".
      :)

      Slet