søndag den 4. december 2011

Weekend-hygge..!

Så er det blevet søndag!
Vi har haft en helt afslappet weekend..

Fredag var min mand til firma-julefrokost. Mine kyllingefrikadeller blev godt modtaget - jubii!
Min bonusdatter havde en veninde med hjemme til overnatning. Vi fik lavet første etape af lektierne, spist god aftensmad, set julekalender og så var pigerne i bad. Senere kom min veninde forbi til "rester", og fik også hygge-sludret lidt med pigerne, inden de faldt i søvn. Resten af aftenen brugte min veninde og jeg på kvalitets-hygge i sofaen. Kl. 2 kom min mand hjem og var MEGET fornuftig og sjov (synes han selv). Måske var jeg bare for træt til at se komikken? :)

Lørdag var veje-dag for min bonusdatter. Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, havde min hun et delmål og et lille væddemål. Hvis hun havde tabt sig 2 kilo, fik hun en tur i Tivoli med mig og "Tante Lisa" (det synes min bonusdatter er smadder skægt at kalde min veninde). Hun hoppede på vægten og sørme om hun ikke PRÆCIS havde tabt 2 kilo?! Det er simpelthen så flot!
Desværre blæste det utroligt meget og det øsede ned, så vi blev enige om at udskyde Tivoli-turen til om 2 uger. I stedet for tog vi så i biografen. Min bonusdatter havde lige set de 2 første film i "Twillight"-serien i skolen, så vi kørte i Blockbuster og lejede tredje del og tog så i biografen og så den fjerde. Uden faren, selvfølgelig. En rigtig hyggelig tøsetur! :)
Aftenen blev brugt på at planlægge en forestående Tysklandstur. På torsdag kører min veninde og jeg ned og besøger hendes storebror i Paderborn (mellem Dortmund og Kassel). Min veninde er født dernede og har boet der de første 19 år af sit liv. Hun er datter af en dansk mor og østrigsk far. De flyttede til Paderborn i starten af 1980'erne, hvorefter de fik 2 skønne børn. Min veninde flyttede til Danmark efter hun var blevet student, for at arbejde. Hun er siden blevet hængende. For et par år siden solgte hendes forældre deres hjem i Tyskland og flyttede tilbage til Danmark, hvor de nu bor i Vallensbæk.
Min venindes bror bor som sagt fortsat i Paderborn, og vi har jævnligt været nede og besøge ham. Dog er det ikke blevet til noget det seneste år, så nu sker det altså! Der er også nogle gamle venner hun samtidig lige vil sige hej til, når vi nu er dernede. Søndag kører vi så hjem igen og afslutter weekenden med en tur i Bordershop!

Og nu er det så søndag..
Vi er lige blevet færdige med sidste etape af lektierne, så min bonusdatter nu er helt med på alle lektier og er klar til en ny uge! Lige nu kan jeg høre at min mand er ved at ordne opvasken - jeg må hellere lade være at forstyrre ham! :)
Senere skal vi et smut over til mine svigerforældre til en kop kaffe/the. Vi bor lige på hver sin side af Damhussøen, så vi kan nemt enten gå eller cykle derover langs søen. Med den smule solsin vi har idag, bliver det nok en flot lille tur.
Jeg må indrømme at jeg også gerne ville have mine forældre så tæt på. Det er ikke fordi vi hverken render mine svigerforældre eller mine egne forældre på dørene i tide og utide. Jeg synes bare det kunne være lidt hyggeligere at have min mor lidt tættere på. Der er kun 90 km ud til hende, men det bliver nok en lidt lang gåtur sådan en søndag eftermiddag. Distancen til min far er helt håbløs. Jeg tror at der skal bruges mange søndage på at gå hele vejen til Cape Town i Sydafrika!

I aften er der NFL i fjernsynet! Vi følger meget med i amerikansk fodbold i vores hus.
Min man har spillet på eliteplan og landsholdet i Danmark i mange år, og jeg er også blevet ret bidt af sporten, både på dansk og internationalt plan.
Hver søndag spiller de store stjerner i USA så deres kampe, og vi har selvfølgelig hvert vores yndlingshold.
Da det ikke er alle kampene, der bliver vist på dansk fjernsyn, går vi tit glip af vores favoritter. Men i aften bliver både min mands og mit yndlingshold vist i fjernsynet. Vi glæder os til at ligge og putte med hinanden på sofaen, og i hemmelighed håbe på at modpartens yndlingshold taber! :)

Nu er han vist blevet færdig med opvasken, så jeg vil smutte i noget overtøj, og gå en tur med resten af familien over til mine svigerforældre.

Fortsat go' søndag til dig!
:)

3 kommentarer: