mandag den 20. februar 2012

Søvnløs i Rødovre ..!

Nogen gange sker det bare - i hvert fald for mig. Jeg kunne simpelthen ikke falde i søvn igår aftes....
Efter 3½ timers forsøg, hvor jeg vendte og drejede mig, måtte jeg give op og prøve sofaen i stedet for. Selv på sofaen gik det ikke for godt. Der var heller ikke meget ro at finde, trods jeg prøvede både med et glas mælk og at tænde fjernsynet som baggrundsstøj, som tit hjælper mig.
Klokken var derfor næsten 5.30, før jeg må have faldet i søvn.
Jeg vågnede meget forvirret i formiddags, uden helt at føle at jeg havde sovet.

Det har bremset dagens opgaver en smule!
Jeg har en "to do" liste, der føles som om den er flere kilometer lang, og nu med færre timer til at få det hele gjort!
Det er ikke verdens vildeste opgaver jeg skal nå. Faktisk er det mest huslige gøremål, så som rengøring, tøjvask (igen!!) og indkøb. Så har jeg et par oversættelsesopgaver for min svigerfamilies firma, en del mails jeg skal have besvaret og et par ansøgninger jeg skal have skrevet.

Det værste ved sådan et "sove stunt" er at dagens rutiner bliver rykket og lavet om!
Morgenmaden kl. 8 i den ene hånd, mens mails bliver tjekket med den anden. En hyggelig morgen-sludder med min mand om resten af dagen, som om mandagen også inkluderer koordinering af ugen - især hveranden uge hvor min bonusdatter er hjemme. TV2 News i baggrunden, mens jeg skriver ansøgninger resten af formiddagen.

Idag er jeg vågnet lige i tide til eftermiddagens program = husarbejde! Så må formiddagens liste over gøremål rykkes til i aften, når der er ro i huset igen.


Nu må jeg hellere komme i gang, hvis jeg skal nå så meget som muligt inden ham den voksne og hende den lille kommer hjem og vælter hele huset i eftermiddag. :)

I morgen kommer det til at handle om vægttab, da vægten og jeg efterhånden er begyndt at tale samme sprog igen. Og så er det på tide at afprøve det nye mirakelmiddel - hvis sådan noget altså findes?!


Go' dag!
:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar