mandag den 25. februar 2013

Hov, hvor blev jeg af?

Det gik pludselig op for mig at jeg havde glemt at blogge...... I lige præcis 9 måneder idag.
Hvordan gik det nu til?

Nå, men hvad mon jeg har lavet siden sidst?
Vi tager den i punktform.


- Tyksak:
Jeps, jeg er blevet fed.. FedeRE hedder det så.
Det er dog utroligt så meget man kan tage på uden at gøre noget sønderligt for det?! Hvorfor virker det ikke på samme måde den anden vej?
Nå, men som evigt tilbagevendende tema her på bloggen, skal der smides nogle kilo.
17 af slagsen, tak! Kampen er begyndt!!

Planen er som følger:
Ud med ris, pasta, hvidt brød, kartofler og hvad ved jeg.
Metformin 3 gange dagligt igen (mod PCO'en, som belejligt også gør at jeg taber mig)
Moderat kondi - har jo fanget mig en rygskade mens jeg har glemt at blogge.

Og så må vi se..

Skal jeg indføre vejedage igen?
Det er mandag idag, som jo altid er et godt udgangspunkt.

Målet er at smide 17 kilo, og jeg har resten af 2013 til at få det ordnet i - det burde lige være til at overskue! Det er 10 måneder, altså 1,7 kilo om måneden.. Det BURDE man da kunne?!


Nå, næste punkt..

- Job:
Sådan et har jeg nemlig fået!
På onsdag har jeg været ansat i lige præcis 6 måneder! Det er gået stærkt, og det er vanvittigt fedt at være i gang igen! Jeg er smadder glad for det, og dagene giver lige som lidt mere mening nu..
Og man nyder jo weekenderne på en helt anden måde nu!
Jeg arbejder igen i telebranchen, og er faldet godt til.. Jeg har travlt med at tilegne flere og flere små-opgaver, og få stukket foden indenfor i alle mulige afdelinger, så jeg kan få lov til at få en masse spændende opgaver.

Og nu til noget nyt..

- Fertilitetsbehandling:
Vi er simpelthen blevet tilknyttet Herlev Hospital, og er startet i fertilitetsbehandling. Det er smadder spændende, nyt, underligt, skræmmende og dejligt.
Vi er så sikre på at det er det vi vil, og glæder os så meget til at kunne få lov til at blive forældre, men da det ikke helt kan lade sig gøre på almindelig vis, når jeg slæber rundt på PCO'en og sådan, må vi have hjælp til det. Eftersom jeg nu har fået fast arbejde, og økonomien er sikret, har vi besluttet at nu er det nu. Så vi håber at der snart er gevinst!
Det skal jeg nok få skrevet noget mere om senere..

Hvad har jeg ellers lavet?
Vi var på sommerferie i huset i Spanien i sommer - dejligt!! Lige nu drømmer jeg mig ned til varmen, langt væk fra sne og sjap! Heldigvis er der "nogen" der har lovet at foråret er på vej - det glæder jeg mig til!
Så har det jo været jul.. Nogle dejlige fridage, hvor min far var hjemme i Danmark, hvor der blev hygget med alle sider af familien, og hvor vi afsluttede med at fejre det nye års begyndelse - min mand kan i øvrigt åbenbart danse Gangnam Style?!
Min elskede mor er fyldt 50 år, og første del er fejret med familie - nu venter anden runde med damefrokost i næste måned.. Det glæder jeg mig til! Hun har i øvrigt også reddet sig en kæmpe hjenerystelse, så nu er hun endnu mere rundt på gulvet end normalt!

Lige for tiden hjælper vi skøndejlige Lisa med at sætte hendes nye lejlighed i stand.. Min dejlige mand har været SÅ fantastisk, og knokler løs med at få det hele klar til indflytning.. Det er kun fordi det er Lisa at vi bruger så meget tid på at hjælpe - hun er der ALTID for os, så det er det absolut mindste vi kan gøre..
Der er blevet skrabet gammelt tapet af, sat væv op, malet, malet paneler og karme, lagt nyt gulv - og lige nu er det køkkenets tur.. Det gamle er revet ned, og det nye er næsten sat op. I aften skal vi forbi og ordne de sidste småting, så det kun er "mureren" (aka. min svoger) der mangler at komme forbi for at sætte fliser op.. Det hele bliver SÅ fint!

Nå, men nu må det vidst være nok for denne gang..
Jeg regner med at blogge regelmæssigt igen nu, men det kan man åbentbart glemme pludselig i 9 måneder?

På gen-læs snart igen..
:)

1 kommentar: