tirsdag den 15. maj 2012

NEJ-hatten er taget på !!

Jeg keeeeeeeeeeeeeeeeeeder mig !!
Hold da helt op, hvor jeg bare keder mig..

Der sker ikke så meget for tiden, synes jeg..
Jeg sender tonsvis (MINDST!!) af ansøgninger afsted - har lige rundet nr. 500 idag, men endnu uden gevinst.. Så jeg fortsætter mit tema: "Hjemmegående husmor".. Fedt.....
Det er jo ualmindeligt kedeligt at gå hjemme hver evig eneste dag.. Jovist, der skal gøres rent, ryddes op, købes ind, vaskes tøj og alt muligt andet kedeligt.. Og jo da, det tager da tid.. Men come nu lige on altså!! Det var jo noget som jeg klarede EFTER arbejde, dengang jeg var priviligeret nok til at have mig sådan et..
Nå, men så har jeg da fået ordnet havemøblerne - hvilket man jo nok også kunne have gjort i weekenderne, når man havde fri fra arbejde, ligesom alle andre mennesker gør..

Hmm.. Hvad sker der ellers?
Vægttabet er gået lidt i stå, synes jeg.. Jeg HADER dette tidspunkt, hvor vægten bare står stille.. Det er meget svært at blive ved at finde masser af motivation frem til at blive ved og holde ud, når vægten bare rækker tunge af mig hver eneste morgen.. ØV!
Men af rent budgetmæssige årsager kan jeg ikke slippe ud af min kostændrings klamme hånd denne måned.. Jeg har i starten af måneden været snedig nok til at købe ind til hele maj måned, så det eneste vi løbende skal købe er mælk, frugt, yoghurt etc.. Det er jo smadder smart og også smadder billigt at handle stort ind, men denne måned er bare ret økonomisk stram, så med skabet fuld af perlebyg, linser og andet i samme boldgade, er der ikke råd til eller fornuft i at kaste mig over læssevis af pasta, ris og kartofler..
Jeg er drøn stædig, og er træt af at mine bukser insisterer på at være ulideligt stramme, så jeg holder ud! Men hvor er jeg dog træt af at den dumme vægt ikke flytter sig en millimeter!!

Og så var der rygestoppet..
Tjooooh altså.. Hmm.. Nej..
Helt godt er det altså ikke! Jeg har ikke evnet at stoppe, trods jeg gik all-in og var klar til kamp!
Jeg er dog nede på 4-5 cigaretter om dagen nu - mod de 20 jeg røg for bare en uges tid siden..
I søndags røg jeg hele 8 cigaretter, men det var ren vane og slet ikke trang..
Jeg pulser løs på min idiotiske el-cigaret, og hoster og hakker hver eneste gang jeg ryger på den, for det smager hæsligt! Jeg sutter på bolcher, tygger tyggegummi (uden nikotin) og giver den som sagt fuld gas med min el-smøg - men alligevel er lysten og trangen til nikotin i min krop og mere røg i mine stakkels lunger stor!
Jeg VIL gerne stoppe.. Og jeg SKAL stoppe.. Og jeg STOPPER!! Snart..
Altså, det er jo kun 5 bittesmå cigaretter om dagen, og jeg er da allerede "i bedring", ikke?
Vor Herre bevares, jeg lyder jo som en regulær narkoman..
Nå, men jeg skal nok stoppe.. Bare vent og se - eller læs, er det jo nok nærmere..

Det er heller ikke nemt at holde op med at ryge når man futter rundt i sit hus hele dagen.. Hvad skal man så lave? Det er jo egentlig noget pjat at jeg siger at jeg keder mig.. Jeg har for eksempel en hel liste med maleropgaver jeg kunne kaste mig ud i herhjemme, men jeg giiiiiiiiiiider bare ikke noget lige for tiden..
Eller, det passer egentlig ikke.. Jeg gider rigtig godt en HEL masse ting.. Jeg gider godt at der skal ske noget hele tiden, at jeg har noget at lave, at jeg har travlt, bruger min energi og ser noget andet end min egen lille andedam.. Men jeg gider bare ikke rigtig nogen af de ting jeg KAN lave..
Hmm, jeg er vidst en værre sur madame idag..

Nu skal det altså ikke lyde som om jeg aldrig kommer uden for dørene herhjemme, for det gør jeg skam.. Jeg er ude og cykle næste hver dag, og har da også et socialt liv, så helt skidt er det altså ikke.. Men dagene er bare lange alene i huset, og jeg er efterhånden desperat for at komme i arbejde igen og bare lave NOGET..

Nå, men jeg påtænker at begynde at male lidt i morgen og torsdag..
Jeg har planer om at kaste mig over enten carporten eller vores "hall"/gang/entré.. Jeg har nemlig noget fejlkøbt udendørsmaling og carporten trænger efterhånden en hel del.. Og så har jeg fået 2 x 9L maling af min søster, som hun havde fået købt for meget, og det er vidst nok nogenlunde samme farve som vi i forvejen har i det meste af huset.. Mon ikke det bliver meget fint at være i gang med et projekt igen?

Nå, nu vil jeg svinge støvsugeren for 2. gang i dag, inden ham den vidunderlige kommer hjem.. Jeg sorterede i et af vores køkkenskabe i formiddags, i ren frustration over ikke at have noget "spændende" at lave, hvilket resulterede i at jeg fik smidt en masse ris på gulvet.. Flot altså! Overvejede at sortere madvarerne i alfabetisk orden, men SÅ skør er jeg dog ikke klar til at blive endnu..

Håber I alle har en dejlig og spændende tirsdag!
:)

1 kommentar:

  1. Jamen .... sådan en dag med en effektiv "husmor" her i mit hus ville da ikke være helt skævt ;-)

    SvarSlet