torsdag den 7. marts 2013

Stenalderkost ?

Nu må det stoppe!
Er der NOGEN overhovedet der har mødt hjernen bag begrebet stenalderkost? Han må jo være ekstraordinært gammel! Hvad er det egentlig de prøver at bilde os ind? Hvem ved reelt hvad de spiste, hvornår de spiste og hvorfor de spiste det de spiste? Måske?!
Nogen må vide det, for stort og flot er det slået op alle vegne, og det er et hit! Man skal vide hvad det er, man skal gøre det, prøve det, leve efter det og DYRKE det, hvis man vil være noget i de sunde og hippe kost-kredse.
Men hvad er det så for noget?

Vi fejrede nytårsaften sammen med en af min mands barndomsvenner, som var hoppet på vognen. Han fortalte, forklarede og imponerede med fikse begreber og ekspertlingnende råd. Manden har aldrig ejet en kogebog i sit lange liv før nu - og lever nu slavisk efter den!

Det er en rigtig mandekost.
Kød, vildt og ting in plain sight. Ikke noget med at rende og dimse med tingene, men bare spise alt som naturen har skabt det. Jeg gad godt se sådan en flok nulevende steanalderlevn rende rundt ud på en mark syd for Roskilde og lede efter mad, og tro de ville overleve ret længe.

Idéen er jo god, bevares. Ud med alle tilsætningsstofferne, ingen stivelse, masser af protein, fedt og hvad der ellers bliver skabt på naturligste vis. Det lyder lidt som - hold fast! En mandelig udgave af KISS-kost. Er jeg den eneste der har spekuleret lidt over det?

Vi er faldet gevaldigt af på KISS-kost bølgen! Det gik helt i sig selv midt i al min begejstring - og åbenbart i samme periode hvor jeg helt glemte at blogge. Gad vide hvad der gik galt?
Jeg er ved at tage tilløb til at vi skal tilbage på KISS igen, men det er lige som om min bedre halvdel ikke kan se det sjove i kikærter, spinat og hytteost hele tiden.
Jeg har derfor planer om at kamoulere hele projektet som Stenalderkost! Jeg fræser ud og køber den der bog i weekenden, som de alle sammen er så pjattede med, og så skal den have fuld skrue! Jeg tager det jeg kan bruge fra den, som også går ind under KISS-kosten, og så sniger jeg lige lidt kikærter, perlebyg og hvide bønner ind i programmet, så han glemmer alt om kartofler, pasta og andre ulovligheder, og føler sig hip, trendy og med på noderne - og kan promovere sig selv i vennekredsen under sin nye etiket, "Stenaldermand".

Ha' en nutidig tordag aften!
:)


2 kommentarer:

  1. Kiss your stenaldermand ....

    hø hø

    SvarSlet
  2. Kære blogger bag "Livets store udfordringer...?"


    Jeg kunne desværre ikke finde nogen "kontaktknap" herinde, så nu vælger jeg at forsøge gennem denne kommentar.
    Sagen er at jeg sidder og leder efter søde sammenbragte familier, der kunne tænke sig at medvirke i en ny programserie til TV2. I serien vil vi følge livet i sammenbragte familier på godt og ondt, men fokus vil hovedsageligt ligge på de positive sider, samt på den måde, familierne indretter sig, så alle i familien trives bedst muligt.

    Grunden til at jeg skriver til dig er, at jeg fandt din blog her og synes du lyder som en rigtig skøn kvinde med et godt humør og en god humor. Desuden kan jeg se på nogle af dine indlæg at du har en bonusdatter, som det virker til at du har et rigtig godt forhold til. Og det er lige den slags familier jeg søger.

    Jeg vil derfor spørge om du kunne være interesseret i at høre mere om programmet? I så fald er du meget velkommen til at maile mig et telefonnummer samt tidspunkt for hvornår du/I bedst træffes på telefonen. Så kan jeg lige ringe jer op og fortælle mere om programmet og I kan stille de spørgsmål I måtte have. Det hele er selvfølgelig helt uforpligtende.

    Jeg håber rigtig meget vi snakkes ved.

    Mange hilsner

    Karen Ravnsted-Larsen
    Caster på produktionsselskabet Eyeworks
    Mail: karen.ravnsted@eyeworks.tv
    Telefon: 2779 9192

    SvarSlet